Jdi na obsah Jdi na menu
 


Všeobecně se ví o pozvolném nástupu stagnace do světa World of Warcraft, dosud nejmasověji provozované MMORPG hry na celosvětovém trhu. Dlouho ohlašovaný a také odkládaný první datadisk s názvem Burning Crusade (recenze zde) i přes své nesporné kvality totiž nerozšířil původní koncept tak, jak jsme si všichni představovali. Ano, dočkali jsme se nového světadílu se jménem Outland, několika set nových questů, deseti levelů pro naše virtuální mazlíčky navrch, Horda ochutnala paladiny, Aliance šamany, přibyl jewelcrafting, epic mounty, nové fakce...

Prvopočáteční nadšení z několika nových klasických instancí a RAID dungeonů ale po sedmi měsících aktivního hraní v end-game gildě leckoho přešlo. Jistá inovace by se sice dala najít; již v prvopočátečním Karazhanu se pobavíte v Opeře, hromadně si zahrajete podivnou mutaci šachů v obří hale atp., ale po nástupu rutinního grindování v Grulls Lair, Serpensthire Cavern či The Eye nastoupí pocit deja-vu Kdekdo se dnes promenáduje v Tieru 4 a když se tak zpětně zamyslíte, co všechno jsme si zažili a jak dlouho a kde všude se bojovalo v původní hře v zemích Azerothu

World of Warcraft: Wrath of the Lich King

Důsledek je jasný, mnoho hráčů se začalo nudit a navrací se ke komplexnějšímu Everquestu, další ochutnávají LOTRO, který je přeci jen mnohem mladší a na jeho technické i hratelné stránce je to oproti WoWu dost cítit. Blíží se v pořadí již třetí datadisk Guild Wars a mluví se o GW2. Když si vezmete v potaz, že měsíční provoz akčněji laděného korejského příbuzného je za velkou tučnou NULU... Většina lidí ve WoW tedy zůstává kvůli kamarádům, s nimiž hrají v gildě a snaží se dostat do Black Temple, který se pro ně stává poslední štací... Konkurence přitvrzuje, WoW stárne a hráči začínají být nespokojeni; toho všeho si je Blizzard vědom. Proto vyrukoval s oficiálním oznámením dalšího datadisku, který se bude jmenovat Wrath of the Lich King.

Co nového dostaneme?
Hráčům, kteří strávili desítky hodin Warcraftu III: The Frozen Throne je již jasné, kdo že bude dominantou příběhového pozadí tohoto pokračování Pravá ruka padlého titána Sargerase, Kil´Jaeden tehdy stvořil z orkského šamana Ner´zhula bytost, jíž uzavřel do Věčně zamrzlého trůnu. Tato entita byla posléze spojena s otcovrahem Arthasem Menethilem a zrodil se Lich King; nejmocnější postava celého Warcraftu. Ten byl stvořitelem tisíce nemrtvých Scourge, zodpovědným za invazi, s níž jste ve WoW již měli tu čest. Lich King se nakonec usídlil v nehostinné zemi, plné sněhu a ledu, která se zove Northrend...

Pokud tedy zaplatíte za CD, bude právě tento nový světadíl přidán do samotné hry stejně jako Outland v předešlé Burning Crusade. Na mapě jej samozřejmě najdete v její severní části; rozloha bude přibližně identická. Blizzard zveřejnil i krátký popis a názvy dvou částí Northrendu. První je Boreanská tundra na jihozápadu, ne zcela tonoucí ve sněhu a osídlená nomády z národa Tuskarr. Jako druhý byl odkryt Howling Fjord na jihovýchodu, kde si na vás brousí sekery Vrykulové; bojovný národ, připomínající divoké Vikingy. Světadíl budete moci navštívit loďmo a váš level, pokud budete chtít sbírat questy a konfrontovat první moby, kteří vám zkříží cestu, by měl být minimálně 68.

S tím souvisí dalších plus deset levelů navrch, které si budete moci vydobýt; level cap se zvedá na 80. A jedeme dál podle zaběhnutého klišé... Dočkáme se několika stovek nových questů a předmětů. Stejně tak, jako v BC jewelcrafting, přibude i v Lich Kingovi nová profese - Inscription. Ta hráči umožní modifikovat všechna kouzla a jejich parametry, které po úpravách zůstanou persistentní. Skill cap, čili další rozšíření profesí vašeho hrdiny (kovařina, krejčovské umění, kuchařina, rybaření ad.) bude opět zvednut - tentokráte na hodnotu 450. Blizzard opět přidá podobné množství 5 men instancí a 10-25 men RAIDů; rozsah odpovídá tomu, co jsme pokořili v BC. Jejich prostředí a grafika by samozřejmě měly být lehce vylepšeny v možnostech enginu WoW (sněžné vánice, hořící lesy, ledové kry atd.).

Originální featurkou se tentokrát nestane nová rasa, ale tzv. Hero Class a tím bude Death Knight, čili rytíř smrti. Tento bijec není od nuly vytvořená postava, jak by se mohlo na první pohled zdát, ale level 60, který bude moci vytvořit pouze ten hráč, který splní velmi dlouhý a náročný chain quest. Podle všech náznaků se bude jednat o avatara, který by měl být využit striktně jako pomocník pro end-game instance, běžní hráči tedy nejspíše ostrouhají lusku. V těchto hard-core dungeonech bude využívat svého meče, zaplněného runami, tankovat a způsobovat těžká zranění elitním potvorám, nehraje se tedy na manu a kouzla, nýbrž na speciální skill... Nutno podotknout, že tato poslední avizovaná část datadisku vypadá slibně

Jak tedy shrnout oficiální ohlášku World Of Warcraft - Wrath of the Lich King? Blizzard navazuje na prodejní úspěch Burning Crusade stejnou šablonou a upgradem datadisku. Přidává jeden nový svět, questy, levely, jedno povolání, rozšiřuje PVP Otázkou zůstává, zda jim to vyjde. Přibývá totiž hráčů, kteří si uvědomují jednu důležitou věc - platíme všichni měsíčně nemalý obnos peněz již dost dlouhou dobu, je opravdu férové kupovat směsku vylepšení, která už tu jednou byla za dalších 1300,- Kč? Myslíme si, že by v tomto případě měl Lich King nabídnout opravdu mnohem více, než pár měsíců nového RAIDování; samotné nás to velmi mrzí a rádi bychom se dočkali přídavku s větší dávkou inovace. Doufejme tedy, že Blizzard se do doby vydání pochlapí a přidá tolik, aby dohnal handicap své pomalu ale jistě stárnoucí online hry.